piątek, 2 marca 2012

"Na językach"




W końcu „nadejszła wielkopomna chwiła” i od tygodnia uczęszczam na portugalski dla początkujących. Kurs ma potrwać do czerwca i mam nadzieję, że i ja wytrwam do końcaJ Lekcje prowadzi senhora z iście pedagogicznym zacięciem .Jest bardzo wymagająca, ale podobno nie mogłam lepiej trafić. Zajęcia bardziej przypominają lekcje w szkole tzn. pisanie na tablicy, odpytywanie, zadania domowe, a na zakończenie kursu… egzamin. Nie wiedziałam, że jeszcze kiedykolwiek usiądę w szkolnej ławce i to w towarzystwie 20-latków. Starsza jest tylko pani prowadząca i Janet- Angielka, która przyjechała do Portugalii odmienić swoje życie. Grupa jest międzynarodowa, ale dominuje typ słowiański tzn. najwięcej Polaków, Litwini, Rosjanie, Estończycy, Czesi, Słowacy i Francuz(chyba pomylił grupy). Oczywiście wszyscy studenci z Erazmus’a nie licząc Angielki. Na razie nadążam za młodzieżą chociaż język już nie taki giętki, ale zawsze jeszcze mogę liczyć na „wsparcie” w domu - Maciek wskoczył już na wyższy poziom, a Pola szlifuje portugalski w przedszkolu i zdarza się, że mnie poprawiaJ. A dla zainteresowanych kilka podstawowych zwrotów: Bom Dia(dzień dobry rano), Bom tarde( dzień dobry po południu),Boa noite(dobry wieczór i dobranoc), Obrigada(dziękuję) ,Como te chamas?(jak się nazywasz),Falas portugues?(mówisz po portugalsku).itp…

Ate breve!(do zobaczenia wrótce)

4 komentarze:

  1. Ja chyba umrę ze śmiechu, jak Pola będzie nawija c jak stara w obcym języku i robić za tłumacza, kiedy Was odwiedzę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co to za wulgarny język!? Czy chciałaś powiedzieć:

      "Mniemam iż w wyniku niedotlenienia spowodowanego śmiechem nastąpi mój zgon, kiedy podczas mojej u Was wizyty, Pola będzie płynnie artykułować dźwięki w języku obcym, tak jak zwykła była robić jej matka, pełniąc przy tym rolę tłumacza."?

      Usuń
  2. OK - wiec spisz testament ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamietaj, ze caly czas mam wasze akcje GPW:))

    OdpowiedzUsuń